زیبایی, مو

بهترین شامپو بانوان

انتخاب شامپو

احتمالا بارها شنیده‌اید که شامپو فقط برای تمیز کردن موها نیست. یک شامپو خوب و باکیفیت باید به افزایش بهبود و سلامت موها کمک کند. اما در میان هزاران مارک شامپو در بازار ایران و دنیا، کدام یک کیفیت مناسبی دارد و می‌تواند انتخاب مناسبی حتی برای درمان و تقویت موها باشد؟ از این جهت قصد داریم  در ادامه مقاله فروشگاه ماتیک به معرفی 10 مارک پرفروش شامپوهای ایرانی و خارجی در بازار بپردازیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

فهرست مطالب

ویژگی بهترین شامپو چیست؟

معمولا اصلی‌ترین هدف استفاده از شامپو، شستن و تمیز کردن موها و کف سر است. شامپو باعث از بین رفتن چربی اضافه و آلودگی موها می‌شود. ترکیبات شامپو از صابون و سایر شوینده‌ها، بسیار ملایم‌تر است و اگر ترکیبات مفیدی داشته باشد، می‌تواند باعث تقویت و رشد موها نیز شود.

فواید استفاده از شامپو چیست؟

اهمیتی ندارد که شما گرانترین شامپو در ایران یا ارزان‌ترین را انتخاب می‌کنید. یک شامپو باید کیفیت استانداردی داشته باشد و ترکیبات آن به افزایش بهبود و سلامت موها کمک کند. از این جهت توصیه می‌کنیم حتما پیش از خرید شامپو، درباره آن بیشتر تحقیق کنید. در ادامه به معرفی برخی از فواید استفاده از شامپو می‌پردازیم.

تعادل PH پوست سر

یک شامپو خوب باید میزان PH پوست سر را متعادل کند. میزان PH کم یا زیاد شامپو باعث بروز آسیب به موها و حتی پوست سر می‌شود. در نتیجه شست‌وشوی موها با هر گونه شوینده یا شامپوی غیراستانداردی، مناسب نخواهد بود. همچنین در صورتی که پوست سر حساسی دارید، توصیه می‌کنیم پیش از خرید شامپو با پزشک متخصص مشورت کنید.

افزایش سلامت موها

اگرچه یکی از وظایف اصلی شامپو تمیز کردن موها از چربی اضافه و آلودگی است، اما این تنها کاربرد شامپو نیست. یک شامپوی استاندارد باید به افزایش سلامت موها کمک کند. برای مثال بهترین شامپو برای موهای چرب باید چربی اضافه موها را بگیرد تا بافت موها سلامت و محکم‌تر شوند.

افزایش رشد مو

یک شامپوی خوب و استاندارد باید حاوی انواع ویتامین، ترکیبات مغذی، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی باشد تا موها به خوبی رشد کنند و سلامت باشند. همچنین شامپو باید باعث افزایش سلامت پوست سر شود و روند افزایش رشد موها را تقویت کند. برای مثال تصور کنید که دچار ریزش مو شده‌اید. بهترین شامپو برای ریزش مو حاوی ترکیباتی همچون اسطوخودوس، بادام، جینسینگ، جوجوبا و… خواهد بود؛ بنابراین انتخاب شما در خرید شامپو، روی سلامت موهایتان تاثیر خواهد داشت.

تثبیت رنگ مو

تصور کنید که هزینه زیادی صرف رنگ و دکلره مو کرده‌اید و با یک یا دو بار استفاده از شامپو، رنگ موهایتان از بین می‌رود. در صورتی که یک شامپو استاندارد مانع از بین رفتن رنگ موها می‌شود و حتی رنگ مو را تثبیت می‌کند. از این جهت اگر موهایتان دکلره و رنگ شده است، توصیه می‌کنیم حتما شامپو مناسب انتخاب کنید.فروشگاه ماتیک

جنس موهایتان را بشناسید!

پیش از خرید هر نوع و مارک شامپویی، شما باید جنس موهایتان را بشناسید. هر چه درباره نوع و نیاز موهایتان اطلاعات کافی کسب کنید، خرید شامپو برایتان راحت‌تر خواهد بود. به طور کلی، جنس مو به سه نوع تقسیم می‌شود و شما حتما باید با توجه به ویژگی موهایتان شامپو بخرید.

1. موی خشک

موی خشک به موهایی می‌گویند که رطوبت کافی ندارد و به سادگی می‌شکند یا وز می‌کند. شما برای افزایش سلامت موهای خشک باید از بهترین شامپو برای موهای خشک و وز استفاده کنید. این نوع شامپو باعث افزایش آبرسانی و رطوبت موهایتان می‌شود و حتی میزان چربی استاندارد کف سر را بیشتر می‌کند.

2. موی معمولی

در صورتی که موهایتان چرب یا خشک نیست، جنس موهایتان در گروه موی معمولی قرار می‌گیرد. اما معمولی بودن جنس موها به معنای این نیست که از شامپوهای ویتامینه و تقویت کننده استفاده نکنید. برخی از افرادی که جنس موهایشان عادی است، می‌توانند به جای استفاده از شامپوی روزانه برای موهای معمولی، گاهی اوقات از شامپو بچه نیز استفاده کنند. چرا که شامپو بچه ترکیبات ملایم‌تری دارد و می‌تواند برای حفظ سلامت موهای معمولی نیز مناسب باشد.

3. موی چرب

اگر موهایتان چرب است و به راحتی کثیف و آلوده می‌شود، باید از شامپو مخصوص موهای چرب استفاده کنید. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که اگر موهایشان چرب باشد، باید هر روز به حمام برند. در صورتی که شست‌وشوی روزانه موها نیز باعث بروز آسیب به موها می‌شود. برای درمان موهای چرب، فقط باید از شامپوی مناسب جنس موهایتان استفاده کنید. این نوع شامپوها، چربی اضافه مو را می‌گیرند و ترکیبات مرطوب کننده مو کمتری دارند.

معرفی انواع شامپو

پیش از آن که به معرفی 10 مارک پرفروش شامپوهای ایرانی و خارجی در بازار بپردازیم، توصیه می‌کنیم ابتدا با انواع شامپو و کاربرد هر یک بیشتر آشنا شوید. در واقع هر چه میزان اطلاعت شما از شامپو و ویژگی آن بیشتر باشد، میزان سلامت موهایتان نیز بیشتر خواهد شد.فروشگاه ماتیک

  • o Clarifying یا شامپو درخشان کننده یک نوع شامپویی است که آلودگی را از کف سر و موها پاک می‌کند و باعث براق شدن موها می‌شود.
  • o Color-Protecting یا شامپوی تثبیت رنگ، مناسب موهای رنگ و دکلره شده است و مانع از بین رفتن رنگ موها می‌شود.
  • o Everyday یا شامپوی روزانه، مناسب شست‌و‌شوی روزانه موها است که ترکیبات ملایمی دارد و برای جنس موی خاصی نیست.
  • o Moisturizing یا شامپوی رطوبت رسان، مناسب افزایش آبرسانی و رطوب موهای خشک و وز است.
  • o Oily Hair یا شامپوی موهای چرب، میزان چربی اضافه موها را کاهش می‌دهد و موها را تمیز می‌کند.
  • o Two-in-One یا شامپو دو در یک؛ ترکیبی از شامپو و نرم کننده مو است.
  • o Volumizing یا شامپو حجم دهنده، باعث افزایش حجم موها می‌شود.
  • o Treating Dandruff یا شامپو ضد شوره مو، برای از بین بردن شوره موها است.
  • o Anti-hair loss یا شامپو ضد ریزش، مناسب افرادی است که دچار ریزش مو شده‌اند که این شامپو باعث رشد و کاهش ریزش موها می‌شود.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *